Word een betere atleet

Community Plan

voor de atleet met ambitie

Verschillende doelen, maar toch een zelfde mindset. Trainen om beter te worden. Bij de Training Community kan je individueel trainen, maar toch samen, omdat je dezelfde trainingen volgt.

Ook als je niet traint voor een wedstrijd volg je een mooi basisplan voor al jouw trainingen. Bovendien heb je contact met andere atleten.

de basisprincipes van de training community

In de TrainingPeaks app staan al je trainingen overzichtelijk geordend en lees je per training hoe je de training moet uitvoeren

word een totaal atleet

De Training Community houd rekening met je drukke leven. De trainingen zijn aanpasbaar. Elke week staan er KEY workouts centraal. Ook kan je per training de intensiteit of duur aanpassen.

Duurvermogen
Kracht en Techniek
Interval en tempo

klaar voor jouw piekmoment

Training Programma

Welke trainingen moet ik precies doen om sneller te worden? Veel atleten kennen maar één stand: hard. Met het volgen van het trainingprogramma, train je op de juiste intensiteit. Houd je rekening met de verschillende fasen in een seizoen. En verschijn je FIT en FRIS aan de starts van jouw wedstrijd of challenge.

voorbereidings Fase

Leg een stevig fundament in de winter. Bouw aan je spierkracht en uithoudingsvermogen. Veel lage cadanstrainingen voor fietsen, heuveltraining voor hardlopen en korte intervals voor het zwemmen.

Build Fase

Bouw verder aan je uithoudingsvermogen in de lente. De basis is gelegd, tijd om wat meer tempo toe te voegen. Blijf gemotiveerd en gefocust en denk om je goede gewoonten (eten, drinken, slapen).

Wedstrijd Fase

In deze fase ga je een aantal weken intensief trainen. Het maakt je klaar om te pieken tijdens je wedstrijd. Ook zit er voldoende rust en ontspanning in deze fase, zodat je FIT én FRIS te verschijnen op jouw wedstrijd.

voorbeeld week

Elke sporter is uniek. De één heeft 10 uur per week beschikbaar, de ander 4. Onderstaande voorbeeldweek is een voorbeeld hoe een week eruit kan zien. Afgestemd op de drie disciplines (zwemmen, fietsen, hardlopen). En rekening houdend met techniek, duurvermogen, kracht en tempo. 

mAANDAG

Cadans en techniektraining

dinsdag

Korte intervals

WOENSDAG

Kracht & Core
Tempotraining

DONDERDAG

Kracht en techniek

VRIJDAG

Rustdag

ZATERDAG

Lange afstandloop

ZONDAG

Duurrit

veelgestelde vragen

Het programma is geschreven voor duuratleten. Dus ben jij in training voor een lange afstand fietsen, lopen of triatlon, dan is dit een geschikt programma om te volgen.

Het trainingsprogramma kan je volgen via de gratis TrainingPeaks app. Om jouw workouts te koppelen heb je een device (sporthorloge, fietscomputer of telefoon) nodig. Hoe je dit kan koppelen krijg je in een instructiemail te horen.

Om deel te worden van de Training Community betaal je slechts €299 per jaar. Of je betaalt €29 per maand. Wil je daarbij ook persoonlijke coaching ontvangen en je trainingen meer gepersonaliseerd? Neem dan een coachpakket.

De training community is voor elk niveau. Wel is het handig dat je al wat ervaring hebt met duursporten. Wil je eerst ervaring op doen, dan kan je met een coachpakket beginnen met trainen.

In het basis programma zitten circa zeven trainingen. Heb je behoefte aan meer uitdaging, dan kan je een coachpakket nemen. Daarbij zal er meer trainingen worden toegevoegd aan je programma.

good to know

Word onderdeel van de training community

blijf gemotiveerd, volg je plan